Gestionnaire des services cliniques bilingue / Bilingual Manager of Clinical Services - Bathurst, NB

September 29 2022
Industries Healthcare, social assistance
Categories Health, Medical,
Bathurst, NB

(English version is below)

Gestionnaire des services cliniques bilingue - Bathurst, NB

Êtes-vous un thérapeute qui prêche par l'exemple en respectant les meilleures pratiques en matière de prestation de soins? Avez-vous ce qu'il faut pour bâtir et inspirer une équipe alignée sur les valeurs et la vision de l'entreprise ainsi que sur les objectifs cliniques et les normes de service? Si tel est le cas, CBI Santé a une place pour vous.

En tant que gestionnaire des services cliniques au sein de notre équipe du CBI Santé, vous ferez appel à vos compétences en leadership et en résolution de problèmes tout en fournissant une expertise clinique et en gestion de façon générale. Ayant la responsabilité directe de superviser, diriger et organiser le personnel soignant et les patients qui vous sont assignés, votre objectif sera d'obtenir les meilleurs résultats possibles en termes de fonctionnement indépendant optimal du patient tout en maintenant un niveau d’effectifs et un niveau de compétences du personnel appropriés.

Tâches Principales:

  • Veiller au développement des affaires et agir en tant que leader
  • Promouvoir et faciliter la communication pour aider au processus de rétablissement et de réadaptation
  • Susciter une vision d’entreprise et développer celle-ci pour diriger et développer une clinique à partir de zéro
  • Diriger et inspirer les autres, développer et retenir les talents, encadrer et montrer l'exemple
  • Utiliser une pratique clinique solide avec d'excellents résultats pour les patients
  • Vous engager auprès de la communauté, des médecins et les bailleurs de fonds
  • Développer et entretenir des relations avec les parties prenantes et les organisations qui orientent les patients vers CBI Santé
  • S'assurer que le service fourni est conforme aux indicateurs de performance clés (IPC)
  • Vous connecter avec la communauté ou vous connecter avec ceux avec qui vous pouvez établir des relations
  • Veiller à ce que les qualifications des effectifs répondent à la demande
  • Organiser les ressources pour résoudre les problèmes et prendre des décisions difficiles de façon indépendante mais aussi en tant que membre de l’équipe
  • Vous assurer que les meilleures pratiques sont respectées et que les lignes directrices établies sont respectées par le personnel clinique aux niveaux local, régional et central

Qualifications:

  • Entièrement bilingue, anglais et français;
  • Détenir un baccalauréat ou une maîtrise en physiothérapie, en ergothérapie ou en kinésiologie
  • Être membre d’un ordre professionnel ou d’une association provinciale
  • Posséder de 2 à 3 ans d'expérience en clinique privée/réadaptation
  • Être axé sur les résultats, flexible, bien organisé et capable de fonctionner de manière autonome
  • Posséder de solides compétences en communication écrite et verbale et en travail multi-tâche
  • Être en mesure d'assurer le développement et le coaching des employés
  • Être prêt à approfondir vos compétences grâce à de la formation supplémentaire
  • Tous les membres de l'équipe doivent être entièrement vaccinés contre la COVID-19 et fournir une preuve de vaccination lors de l'embauche ou fournir une exemption médicale valide

À propos du CBI Santé :

CBI Santé est le principal fournisseur de soins de santé communautaires au Canada, et notre équipe passionnée est au cœur de ce que nous faisons. Chaque jour, nos 13 000 employés font une différence significative dans la vie de nos clients alors que nous incarnons les valeurs fondamentales qui nous définissent : passion, respect, fiabilité, travail d’équipe et innovation. En plus des opportunités de mentorat et de formation continue qui vous aideront à faire progresser votre carrière, nous bâtissons une culture d’inspiration, de reconnaissance et de célébration pour le travail significatif que notre équipe accomplit chaque jour, partout au pays. Joignez-vous à CBI Santé et trouvez où le mieux commence pour vous. Pour en savoir plus, visitez cbisante.ca.

CBI Health est fière d’être reconnue par Deloitte comme l’une des Sociétés les mieux gérées au Canada pour la 15e année consécutive. Un grand merci à tous les membres de notre équipe, dont le dévouement, la passion et l’innovation nous ont permis d’obtenir cette reconnaissance année après année.

CBI Santé s’engage à offrir un milieu de travail diversifié, équitable et inclusif, où tout le monde se sent en sécurité et accepté dans son unicité. Nous sommes activement à la recherche de candidats qualifiés qui partagent notre engagement envers l’équité et l’inclusion et contribuent à la diversification des idées et des perspectives qui nous aident à innover et à fournir les meilleurs soins possibles à notre clientèle.

Nous accueillons toutes les candidatures sans égard à l’origine ethnique, la religion, le genre, l’identité ou l’expression de genre, l’orientation sexuelle, l’âge, le handicap ou toute autre caractéristique qui nous rend toutes et tous uniques

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Bilingual Manager of Clinical Services – Bathurst, NS

Are you a clinician who leads by example in upholding best practices in care delivery? Do you have what it takes to build and inspire a team aligned with the corporate values and vision as well as clinical goals and service standards? If so, CBI Health has an opportunity for you.

About this opportunity:

CBI Health is seeking a professional with strong leadership skills to fill the role of Manager of Clinical Services. A unique role to our interdisciplinary settings, the Manager of Clinical Services leads a team of Physiotherapists, Occupational Therapists, Kinesiologists, and Psychologists in their clinical practice and skills development. This position is accountable for creating an environment that exemplifies CBI Health values, effectively coaching, mentoring and engaging clinical staff while fostering relationships in the community that result in Talent Retention, Clinical Excellence, Stakeholder Engagement and associated business outcomes.

As Manager of Clinical Services, you will call upon your leadership and problem-solving skills to provide overall clinical and leadership expertise. With direct responsibility for supervising, guiding/coaching and organizing care for clients, your focus will be on achieving the best possible outcomes. In addition to your leadership responsibilities, you will provide access to care through your own service provision. As a therapist, you’ll have all the tools and resources you need to grow your practice and develop your skills. Working with our talented interdisciplinary team, you will treat clients with acute and complex needs.

Take a look at what you’ll do each day:

  • Ensure the delivery of clinical practice, business development and leading people
  • Promote and facilitate communication to assist in the care and rehabilitation process
  • Excite and build upon a vision in leading and developing a clinical team in collaboration with leadership network
  • Lead and inspire others, develop and retain talent, mentor and lead by example
  • Utilize a strong clinical practice with excellent client outcomes
  • Work closely with the leadership and clinical teams to identify opportunities, create and execute action plans. Engage with the community, physicians and funders (WSNB, Auto insurance, adjusters and LTD)
  • Develop and nurture local relationships with stakeholders and organizations that refer clients to CBI Health
  • Anticipate what stakeholders want and manage expectations
  • Provide clinic input into business decisions, service delivery model and developmental opportunities
  • Ensure that service delivered aligns with key performance indicators (KPIs)
  • Ensure staffing requirements meet demand levels
  • Align clinic goals and develop action plans that align to CBI Health strategic objectives , identifying business metrics to meet and exceed CBI Health vision and values
  • Organize resources to solve problems and make the appropriate decisions as an independent and as a team player
  • Ensure best practices are met and adherence to guidelines and contractual agreements is established with clinical team members

Here’s what you’ll need to be successful:

  • Must be fluently bilingual
  • Have a Bachelor of Science or Master of Science in Physical Therapy, Occupational Therapy or Kinesiology
  • 2 - 3 years experience in a private and/or rehabilitation clinic
  • Be results-oriented, adaptable, well organized and able to function independently
  • Possess sound written and verbal communication and multi-tasking skills
  • Be able to provide employee development and coaching
  • Be willing to further your skills through additional training

What CBI Health can offer to you:

We are proud of our friendly environment, supportive leadership and the knowledgeable team members who make it all possible. That is why we do everything we can to show our appreciation. Our training, mentoring and education programs will provide you with opportunities for continued learning – and support and guidance whenever you need it. At CBI Health, you will have the freedom to define your own career path through our many opportunities for growth and development.

Here’s a look at our total rewards:

  • Continuous learning and skills development
  • Training and mentoring from a national network of experts
  • Competitive compensation with comprehensive benefits and rewards package, including group health, dental and vision benefits, paid 100% by the employer
  • Flexible working hours and virtual care options

About Us

CBI Health is Canada’s leading community healthcare provider, and our passionate team is at the heart of what we do. Every day, our 13,000 staff make a meaningful difference in our clients’ lives as we live the core values that define us: heart, respect, reliability, teamwork and innovation. Along with mentoring and continuous learning opportunities to help advance your career, we are building a culture of inspiration, recognition and celebration for the meaningful work our team does every day, all across the country. Join CBI Health and find where your better begins. Learn more at cbihealth.ca.

CBI Health is proud to be recognized by Deloitte as one of Canada’s Best Managed Companies for the 15th year in a row. A huge thank you to all our team members, whose dedication, passion, and innovation have enabled us to achieve this recognition year after year.

CBI Health is committed to providing a diverse, equitable, and inclusive workplace where everyone feels safe and accepted as their authentic selves. We actively seek qualified candidates who share our commitment to equity and inclusion and contribute to the diversification of ideas and perspectives that help us innovate and provide the best possible care to our clients.

We welcome applications from all individuals regardless of race, colour, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation, national origin, genetics, disability, age, veteran status, or any other characteristics that make each of us different.

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